lördag 9 februari 2008

Glitter och välgörenhet

I går var jag på välgörenhetsgala eller välgörenhetsspelning. Pengarna gick till BRIS och jag känner att jag verkligen fick valuta för pengarna.
Det kändes trevligt att bidra på flera sätt. Först till BRIS med mina 40 kronor som annars skulle ha gått till något oviktigt. Så borde fler tänka. Sen kändes det bra att stötta Matilda (som ordnade välgörenheten) eftersom hon har stått ut med att vara linslus på min och elhiins film.
Själva spelningen var trevlig. Det var även trevligt att träffa lite folk. Dock är mina öron inte van med hög ljudvolym, så i slutet av kvällen drabbades jag av huvudvärk.
Som tur är går huvudvärk över och ikväll blir det ett till musikevenemang: MELODIFESTIVALEN! Vilket är något av en höjdpunkt i denna gråa årstid. Inget är bättre än glitter och glamour när allt är grått.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi tar en öl/cider en annan kväll tycker jag! nån gång när vi inte är fullt lika upptagna med att vara nöjda efter att ha bidragit med pengar till BRIS. kanske i helgen? puss på dig

Michaela Rosendal sa...

Ja det tycker jag, fast på lördag är det ju melodifestivalen. =)

Unknown sa...

Du är superdupersöt! Speciellt när du är glitter och glamour och följer med på välgörenhet! Jobbet fick jag skickat till mig av min socialsekeriterare.