tisdag 12 februari 2008

Intrig på Storken

Ibland är det tokigt hur man fördelar tiden när man har mycket att göra. Igår fick jag för mig att köpa gymkort och träna. Då krävdes ju att ha bra musik på mp3:n, det tog ju ett tag. Idag gjorde jag likadant, istället för att pallra mig hem, slå mig ner i soffan och plugga hängde jag med Elin P på Storken.
En liten parantes är att jag endast drack chai latte och åt en banan, passar bra till min nya tränings image.
Å sidosatt hände det en väldigt rolig insident på Storken. Vid bordet brevid mig och Elin lämnade två tjejer sina jackor för att sedan gå och köpa fika. Då kommer det två engelskspråkiga killar/män, de lassar av sig prylarna vid samma bord. Att notera är att detta bord är för fyra personer.
Jag och Elin fnissar till och börjar diskutera vad som ska hända när dessa två "par" konfronteras.
Tjejerna är först tillbaka, noterar lite snabbt att det ligger jackor och väskor på stolarna brevid och rör sig lite nervöst. Männen/Killarna dröjer. Jag och Elin satt spänt och väntade, jag fick inte ens gå på toa.
Till sist kommer killarna/männen tillbaka och hämtar sina jackor och väskor, väldigt skamset och sätter sig vid ett bord längre bort. Detta var en väldigt pinsam situation som antagligen gjorde sig bättre IRL (in real life).
Annars diskuterades den berömda konen, vad bananskal är gjort av och hur nästa teliareklam ska bli.

Inga kommentarer: