söndag 16 mars 2008

Fanatisk i schlager

Så nu är vår kära melodifestival över. Det är bara att börja ladda för kval- och eventuell ESC-yra. Vad tycker jag då om Perelli? Jo, hon är okej. Själv hejade jag på BWO och Amy för att de skulle kunna lyckas bäst i ESC. BWO är rätt stora i öst och just därför skulle vi kunna kamma hem lite 12 poängare eller iallafall 10 poängare, eftersom 12 oftast går till grannlandet, dvs om de inte är ovänner. Amy för att hon är den gladaste människan jag sett och att hon absolut inte skulle hamna i något fack i ESC.
Perelli då, hon kommer definitivt hamna i facket med bloda brudar i sexiga klänningar. Trots att låten är dunder kanske imagen drar ner lite. Om hon ska gå långt får vi hoppas att Europa är galna schlagerfantaser som inget hellre vill än att se en gammal schlagerdrottning återstiga sin tron.
På toppen av detta har jag insett att jag har väldigt mycket oviktig information, så som att: Ni vet väl att det var Sonja Alden som skrev låten One night of passion som The Poodles framförde år 2006. Samt att Charlotte Perelli var med i Visex, dansbandsgrupp, när hon hoppade av, tog en medlem i friends hennes plats. Detta ledde till att Kim kom med i friends, och dem vann ju melodifestivalen. Stackars tjejen som tog Charlottes plats.

Inga kommentarer: