tisdag 18 mars 2008

Sen nattmacka

För det första säger jag woow åt mig själv. Klockan har 21.30 och jag sitter vid datorn, dvs jag ligger inte i min säng och planerar att sova! Det är första gången på länge som jag är vaken så här länge utanför jobbet dvs. Tiden har spenderats åt undernäring och fetma och är äntligen klar med hela power pointen och inlämningspappret och mitt eget manus.
När man sitter uppe så här på kvällskvisten (skratta inte, för mig är det sent) så spårar tankarna ur, och jag har kommit till insikt att jag är besatt av matlagningsprogram. Det spelar egentligen ingen roll vem det är som lagar mat. Jag sitter klistrad framför tvn ändå och glor och suktar efter maten. De absoluta favoriterna är Jamie Oliver och Rachel Ray. Döda mig inte, jag gillar inte Rays program i övrigt utan kollar bara för matlagningensskull. Recepten är enkla, omgjordsbara, och tar kort tid och verkar muummms. Lite jobbiga skämt och tal om hundar och makar får man stå ut med. Jamie Oliver däremot får man inte klaga på. Jag ska köpa honom om jag får råd. Hans engagemang i maten och sättet han parar ihop kryddor, jag blir helt salig. Som sagt jag är såld på matlagningsprogram.
Hoppas att det någon gång i livet lönar sig.

Inga kommentarer: