måndag 3 mars 2008

Stridsutrop

Jag har konstaterat en väldigt konstig sak. Som ni alla kanske vet och hör precis nu så tjuter det. Det är flyglarmet som testas, eller något larm i alla fall. Det jag har fått lära mig är att om det tjuter så ska man springa till närmsta skyddsrum och stanna där. Förutom första måndagen i varje månad kl. 15, för som just idag, så testast detta larm.
Jag har hittat en brist i detta system: tänk om någon skulle anfalla Sverige precis vid detta tillfälle. Ingen skulle fly till dessa skyddsrum!
Nu får jag lite panik, vet inte vart mitt närmsta skyddsrum ligger och kanske har alla människor omkring mig flytt.
Bäst att kika till.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag lovar att ringa dig ifall jag får nys om att någonting farligt är i görningen när testlarmet går. men bara om du lovar att ringa mig. på så sätt kan vi ingå en pakt där vi lovar att hjälpa varandra i ur och skur (ungefär som cindro och vårat land som jag för tillfället är förvirrad nog att inte minnas namnet på).