måndag 9 juni 2008

inte som förr

Jag har levt i chocktillstånd sedan i torsdag och studenten. Har gruvat mig för att gå vidare med livet, men nu tar jag ett steg på vägen. Kommer ta ett tag att komma över de tre åren på Rosendal med Jo05.

Jag saknar Jo05
Text: Boel och Jonas Musik: Elton Johns ”Snart är det jag som är kung”

Snart ska jag bli en arm student som inga pengar har
Som lever utav rester och som tar eget ansvar
Och utan tvivel kommer jag att lida stora kval
Jag kommer säkert längta till min tid på Rosendal

För Jo-korridoren är mitt hem
Jag ska sakna er så Jo05

Ingen vill ha läxor
Ingen vill ha PM
Men ingen vill väl skiljas
Ifrån Jo05?
Det bästa Jo-klass man nånsin sett
Säger Anders, han har alltid rätt

Ironiskt nog så har vi återträff redan imorrn
Men tiden går ju allt för snabbt till vår irritation
På universitet finns ej bättre klass till hands
Det kommer inte hjälpa om du pluggar utomlands

Nej, inte ens uti Jerusalem
Finns en klass som er, Jo05

Vi vill inte flytta
En enda centimeter
Nu litar vi på Tony
Tony och hans eter

Ja, kanske att han lyckas med sin plan
Och söver ner oss på den stora dan
Eller följer med oss ner på stan

Jag ska sakna er så, Jo05
Jag ska sakna er så, Jo05
Jag ska sakna er så
Jo05

Inga kommentarer: