torsdag 17 juli 2008

Tips! Så blir man av med el försäljare

Så blir man av med el försäljare. När jag traskade hemåt idag så möttes jag av ett försäljar leende som sa: "Hej bor du i Uppsala?". Jag svarade självklart ja eftersom att jag faktiskt bor i Uppsala. Sedan frågar denna smilande filur mig om hur jag bor. När jag sa lägenhet tog han förgivet att jag hade vattenfall. Självklart ville denna spillevink att jag skulle ha det el bolaget som han jobbade för. Jag sa att jag inte riktigt hade koll på det där med elen hemma. Han kollade på mig frågande som vilken konstig filur du är. Då kom jag på den briljanta idéen att säga att jag bor hos mina föräldrar. Så sättet att bli av med en el försäljare, kanske även andra försäljare är att säga att du bor hemma och lassa över ansvaret till päronen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag träffade också på en sån igår! fast jag kör på att jag inte fyllt 18 än. det fungerar också!