måndag 10 november 2008

Människor är läskiga varelser

Oj, oj, oj, bitsk debatt på unt.se om kvinnor som blev avvisade från Fyrishov för att ha badat topless, i Bara Brösts syfte. Från kommentarerna att döma är det väldigt många i Uppsala som är rädda för kvinnors tuttar. Jag kan säga att jag är mer rädd för så kallade "gubbtuttar" än för kvinnors två fettklumpar. Själv skulle jag nog inte bada utan bh, men det är bara för att jag tycker att det vore obekvämt. Ingen skulle väl tvinga mig att bada utan?
Vissa kommentarer är rent lama, som att det vore "pedofilernas dröm" eller att "pojkar/män kan bli upphetsade". Okej? Men då kan vi kvinnor/tonåringar/barn inte göra så mycket eftersom dessa människor finns i det samhället vi lever i, de finns på bussen. Och män är ju djur som inte kan kontrollera sig, eller? Och om nu någon, någon gång, skulle bli lite "glad" vad gör det? Det är faktiskt naturligt.

Inga kommentarer: