onsdag 17 december 2008

Dagens SJ

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=865112
Japp höjda priser, varför? Egentligen ingen anledning, höjda löner och material förklarar inte höjningen. Jag märkte faktiskt av det eftersom min planerade resbudget inte riktigt räckte till. Jag vill absolut inte se en konkurrensmarknad på tågtrafiken, men ibland överväger jag om det inte skulle vara ett alternativ för att få SJ att skärpa sig. I dag finns det inget annat val vilket gör att SJ kan bete sig hur de vill.
Men i vår tror jag att jag satsar på UL:s samarbete med SL och skippar SJ. Dock kommer det ta längre tid, sämre studiemiljö, men det kanske blir billigare. Det blir min reaktion efter en termins pendlande med SJ. Bra tåg, sköna sittplatser men förseningar efter förseningar, dyrt och helt enkelt inte värt pengarna.
Om nu SJ vill höja priserna så måste de höja standarden. Hur troligt är det?

Inga kommentarer: