tisdag 20 januari 2009

Dagens cirkus

Jag har nyss sett det underligaste jag nog någonsin kommer att se i hela mitt liv. På kanal 5 visas "dokumentären" Flickan med två ansikten. Och det är bokstavligen det bebisen har.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Det blir lite som de gamla cirkusarna där människor med olika kroppsliga missbildningar visades upp som utställningsobjekt för att åskådarna skulle häpna
Samtidigt tycker jag att det är viktigt att informationen om att sådana fall förekommer förmedlas till omvärlden.
Antagligen är flickan någon form av siamesisktvilling, och de tror att hon har två utvecklade hjärnor.
En annan observation som jag har gjort är att det verkar hända ofta i Indien. Mannen som hade sin tvillingbror i magen och flickan med åtta armar är människor som tidigare har blivit uppvisade i sådana här "dokumentärer".

2 kommentarer:

Ruth sa...

Oj, två utvecklade hjärnor! Undrar hur det kommer att bli när hon blir äldre. Jag menar två ansikten, två hjärnor i en kropp! Märkligt fenomen.

Michaela Rosendal sa...

Flickan dog. Hon blev två månader gammal ungefär.