söndag 25 januari 2009

Nummer 2 bättre än 1, men kanske bäst på bok?

En av filmerna som Stefan hade hyrde i går var Arn: Riket vid vägens slut.
Andra Arn filmen, vad skulle jag förvänta mig. Första filmen var så där, jag blev lockad av att läsa boken, men på någotvis fångade den mig inte.
En av de finaste scenerna förstördes totalt av en löjlig kommentar. När Arn och Cecilia ligger i gräset och han säger dikten till henne, dikten som avslutas med "du har tagit mitt hjärta". Då säger hon: " Och du har tagit mitt". Jag sliter mitt hår och nästan skriker var du tvungen att säga det, om du bara hade kysst honom så hade vi förstått ändå.
Andra filmen däremot, vilken höjdare. Nu blev jag absolut sugen på att läsa böckerna och bli ett riktigt Arn freak. Jan Guillo, den mannen vet vad han sysslar med.

1 kommentar:

Emma Berglund sa...

hahaha du skojar med mig? jag tänkte PRECIS samma sak! jag gick omkring och pratade om det jättelänge efteråt haha.