söndag 15 februari 2009

Dumma, dumma dig

http://www.aftonbladet.se/wendela/article4416766.ab
Nu är vi generation dum också. Men det hör väl till att äldre generationer klagar på de yngre. Förut var det rocken som skulle förstöra världen nu är det kommunikationen, internet.
Jag håller med om att det finns idioter och rent korkade människor i min generation, men det finns faktiskt de som har huvudet på skaft också. Jag minns att jag har läst att en tonåring i dag får lika mycket information på en dag som en börs-vd fick på 80-talet.
Sen är det där med allmänbildning, det är en tolkningsfråga. Vilka satt för 30 år sedan och pratade med människor på andra sidan jorden? Man behöver ju inte bara belysa de sämre sidorna och de sämre personerna.
Jag kan min historia, samhällskunskap, konst och litteratur, men jag är även facebook-medlem.
Är jag dum, eller blir jag dum bara för några i 50-årsåldern säger det, när jag för bara en vecka sen var en oerhört belyst människa?

Inga kommentarer: