söndag 22 februari 2009

Melodifiasko - nya generalen är jag

Jag:
Jävla skit system det är i melodifestivalen. Mina två favoriter ställs mot
varandra, inte okej. Mitt framtida yrke är Christer Björkman.

Elin:
Haha ja jo jag vet.. Man blir ju tokig! Ja men då kan jag vara Petra Mede fast bättre.

Denna smskonversation utbyttes i går efter Melodifestivalen. Programmet har verkligen gått back. Och när projektledaren säger att duellerna är där för spänningens skull i en artikel i aftonbladet, vill jag sprängas. Melodifestivalen handlar inte om spänning utan om att ta fram den bästa låten. Nu faller låtar bort på grund av andra artisters popularitet i delfinalerna, men i stora finalen gäller inte populariteten längre utan där röstar man på låten, dock har de bästa låtarna fallit bort vid då. Inte konstigt att vi inte vinner Eurovision song contest. Sedan tycker jag att vi ska uppmärksamma denna tävling: National Finals Song Contest.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha håller med.. ett skitsystem är va de är! =) kram http://oliviaa-oliviaa.blogspot.com/