måndag 23 februari 2009

Säg inte nej - säg kanske

Jag blir förbittrad, förargad och alla andra ord som börjar på för. UNT har tidigare skrivit om ett kommunalråd som "bojkottade" (ville inte uttala sig) till en specifik journalist. Denne journalist hade tidigare tagit fram scoop och smaskigheter om kommunalrådet med von-namn.

Det var i alla fall frågan om kommunfullmäktige skulle ta upp frågan, men nej, det var "inget att ta ställning till". Oppositionen säger emot. Jag håller med detta är ytterst viktigt för Uppsala kommun att ta ställning till. Är detta beteende okej?

Jag tycker att som kommunalråd ska han svara på vilka frågor som än ställs av vem som helst, men när von-namnet är privat då ska han slippa. Då finns det ju en övergång då dessa blandas men då ska herr von svara om till exempel hans agerande går emot politiken som han driver. För man ska faktiskt "leva som man lär".

Jag tycker bara det är synd att man slår bort interpellationen, för vad än nu kommunfullmäktige skulle komma fram till är nästan själva diskussionen viktigare än resultatet.

4 kommentarer:

Emma Berglund sa...

jag känner att jag är beredd att stödja din åsikt till fullo!

Emma Berglund sa...

och jag diggar "tecknen" man skall skriva in här när man kommenterar.
hummix och gromdum. jag tror att blogspot försöker att skapa nya ord till det svenska språket..?

Michaela Rosendal sa...

Jag tror det är magiska formler, fatta vad mycket otur vi framkallar.

Emma Berglund sa...

det känns lite harry potter- aktigt tycker jag. lite wigardium leviosa!