torsdag 26 februari 2009

Vi är alla Guds barn

Emma, min vän och studiekamrat, skrev ett inlägg om att vi har diskuterat Jesus civilstånd. Vi redogjorde för många anlendningar till att denne karl inte hade ring på fingret. Att han var homosexuell, att ett kapitel ur nya testamentet har kastast ut, alternativen är många. Men Emma verkade inte vilja skriva upp min, så fyndiga förklaring till detta. Jag tror nämligen att Jesus var en riktig player, var med alla kvinnor (kanske några män, vad vet jag). Och eftersom han är Gud i människoform är det därför som vi alla är Guds barn. Logiskt och enkelt.

1 kommentar:

Emma Berglund sa...

Förlåt, förlåt, min älskade vän! Jag glömde helt bort den bästa och mest logiska förklaringen.

ps. "jublojoi" var dagens tecken. blogspot har tagit på sig uppgiften att underhålla mig tror jag.