söndag 17 maj 2009

Avgå Björkman?

Norge vann, och vad var det jag sa? Självklart vann lille gutten störst i esc-historia. Sedan blev jag lite förvånad över Island och Storbritannien Att Turkiet hamnade högt förvånar mig inte, minst en shakande tjej måste ligga i topp. Men många av mina favoriter nådda inte högt bland annat Israel och Bosnien, (Sverige).
Jag kände dessutom att Azerbajdzjan kunde nå långt men vågade inte tippa på det eftersom mina svenskgener kanske skulle inverka. Men det var trevligt att den falsksjungande Arash kom långt.
Sedan det här med Sverige. Jag begär inte att vi ska kamma hem segern varje år, men en topp tio placering eller i alla fall på andra sidan av poänglistan. En 21:a plats är inte att skryta med. Jag skyller inget på bidraget i sig. Men i alla andra former av evenemang när Sverige inte lyckas skyller man på ledningen, i det här fallet Christer Björkman. Om detta gällde fotboll skulle ledningen avgå senast i övermorgon, men när det gäller esc sägs inte ett knyst. Varför begär man inte Björkmans avgång?
Sedan vet man ju aldrig vad "Europa" är sugna på. Sverige har nog inte flyt just nu.

Inga kommentarer: