onsdag 6 maj 2009

Den missade imamen

Den här artikeln skulle jag vilja skriva. Otroligt intressant och varför visste inte jag om att denne man var i stan, varför var jag inte där? Där missade jag något och det skär lite i hjärtat. Jag skulle vilja samtala med denne man, prata, skriva en riktigt lång och intressant artikel (inte för att UNTs artikel inte duger, den var lättförståelig). Om jag någon gång får en anställning hoppas jag att tidningen sänder ut mig på sådana uppdrag, belysa religionen i samhället och allt vad det innebär, att tysta ner och låtsas om att det inte finns fungerar inte. Drömmen vore att starta ett eget religionsmagasin och erövra världen.

1 kommentar:

Emma Berglund sa...

... Alternativt att utrota religionen och alla människor lever lyckliga i fred? (fast självklart efter att du pensionerat dig!)