måndag 25 maj 2009

En religiös avslutning

Nu är jag hemma efter en dag i Stockholm. Först hade vi föreläsningar, moderna idéströmningar inom islam och en om muslimska friskolor, sedan hade vi en liten musiktimme också.
Efter det så drog vi till en restaurang under moskén på medborgarplatsen för lite klassavsked. Det var nämligen sista undervisningstimmen innan tentan och sommaruppehållet.
Eftersom vi var många kom maten i väldigt konstig ordning. Jag fick vänta väldigt länge.
Sedan drog vi (kursare och lärare till och med pensionären) till Debaser vid slussen. När det skulle bjudas på gratis rockkonsert så tog jag tunnelbanan, helt själv, till t-centralen för att ta tåget hem.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Helt själv? Nu är du äkta Stockholmare Mickis!

Bea sa...

hoho, vem ät en mästerfotograf! Bra att du inte kom vilse. Och skönt att veta varifrån D kom ifrån :)

Emma Berglund sa...

Jag åkte helt själv jag med idag!!! Fan vad vi är bra, jag kanske kommer till södertörn och pluggar med dig. Vi kan hänga i sthlm tillsammans!!