fredag 22 maj 2009

Guds gåva SVT play

Jag sitter och kollar på den här säsongen av Existens på Svt play. Jag legitimerar detta med att jag nästan faktiskt pluggar. Kollade nyss på ett avsnitt om kristofobi, huruvida det finns eller inte...
Kristna har alltid varit förföljda till en viss del, precis som alla andra människor på denna jord också blir diskriminerade på ett eller annat sätt.
En sak som jag störde mig otroligt på var att de "kristna" (de som var med i programmet förutom KG Hammar) klagade på att de blir diskriminerade för åsikter som diskriminerar andra.
Vad skulle Jesus vilja? Att man går runt och diskriminerar homosexuella. Jag tvivlar på detta. Han kanske inte skulle bilda fanklubb men han skulle acceptera. Kristendomen handlar inte, som jag har förstått i alla fall, om att fördömma andra.

Inga kommentarer: