söndag 3 maj 2009

Uppstånden

Imorgon återgår jag till vardagen med pendling, böcker, seminarium och allt vad islam och religionsvetenskap innebär. Det har varit underbart de senaste dagarna.
I torsdags var det sista och jag höll planerna med hum-c och grillning. Första maj var jag och Stefan barnvakter, eller egentligen umgicks vi med hans elva åriga syster som sedan sov över. I går var jag hos mamma och lästa Fokus och solade. På kvällen cyklade jag till Maja och lite andra vänner kom dit och vi pratade tills sent inpå natten. I dag mötte jag en vän på hennes lunch och inspekterade nya Gränby Centrum.
Kristendomskursen tog inte bara hårt på mitt intellekt utan också på mitt sociala liv. Nu har jag uppstått liksom Jesus och hoppas på att islam inte tär på mig lika hårt.

Inga kommentarer: