torsdag 4 juni 2009

Okej, det är synd om idioter

Vem skaffar 6 stycken barn om man inte har råd med det? Vem skaffar ytterligare fem ungar när man får reda på att det första barnet är autistiskt? Jo, personerna i Extreme Makeover Home Edition. Dessutom var alla barn utom ett autistiska. Bra planerat, bra.
Jag förstår att man inte kan planera att ett barn ska ha autism, men varför ploppa ut så många ungar och sedan klaga över det. De där människorna borde inte få kallas för vuxna. Och de skulle inte ha råd med 6 barn oavsett autism eller inte.
Ett autistiskt barn kräver mycket uppmärksamhet så eventuellt kan man planera att skaffa ett till barn, men inte fem! Och det stackars barnet som inte lider av autism som är sju år får hjälpa till som om hon vore 25 år. Inte okej. Och de här människorna får ett nybyggt hus, bra för barnen men föräldrarna förtjänar det inte. Det är inte synd om dem egentligen de är bara idioter.

Jag brukar aldrig kolla programmet, men det stod på i bakgrunden.

4 kommentarer:

Emma Berglund sa...

Du kan verkligen inte släppa det där va?

(kul att du kände behovet av att lägga till det kursiva i slutet ;) skäääms inte!)

Michaela Rosendal sa...

Nej faktiskt inte, jag vill styra upp USA som jag vill med Aftonbladet. Jag vet inte riktigt vilket som är värst. Förresten har jag sjungit Sommaren är kort på en skolavslutning :P

Maja sa...

mick! jag håller med dig, programmet har spårat och vissa är det verkligen inte synd om. inte för att jag heller kollar på det där heller...

Michaela Rosendal sa...

Det visas ju faktiskt efter Days så det var därför skitprogammet visades på min tv. Det är farligt för min hälsa att kolla på det :P hehe