onsdag 28 oktober 2009

Den dagen jag blir stor

Jag känner mig som en tonåring. De åren då man ville göra allt annat än det man gjorde. Man suktade efter livet efteråt, det som kom då man blev äldre, då man fyllde arton, eller då högstadiet var slut. Ingenting i nuet kändes spännande eller tillräckligt. Att utforska världen som plötsligt blivit full av möjligheter stod högre i kurs än allt annat.
Just nu görs min "att göra"-lista bara längre och längre och tiden att utföra allting på blir kortare och kortare.
  • Tågluffa i Europa
  • Båtluffa i Grekland
  • Plugga statsvetenskap, nationalekonomi, master i pedagogik med mera.
  • Roadtrip i USA
  • Köpa lägenhet
  • Jobba som journalist i olika former
  • Åka på dykresa

1 kommentar:

Emma Berglund sa...

Vi luffar av någon sort i sommar!!!
Och sen finns det en risk att jag drar till USA antingen hösten 2010 eller 2011, då kan du roadtrippa och hälsa på mig!!
Köpa lägenhet gör du och stefan efter din kandidat.
Plugga kan man alltid göra.
Journalist blir du och när du är på blir ivägskickad till något spännande land någon gång så kan du dyka! JAG HAR LÖST ALLT!!