onsdag 21 oktober 2009

Minnet är underbart

Jag är en nostalgisk människa. Det innebär att jag tänker på signifika tider i livet, helst den jag precis lämnat bakom mig. Jag minns väldigt väl datum och koncentrerar mig mycket på årsdagar och så vidare.
Just nu saknar jag Rosendalsgymnasiet (igen). Det är rätt logiskt eftersom det var en väldigt betydelsefull tid för mig och det var bara ett och ett halvt år sedan studenten.
Emma smsade mig om att hon spelade emo på årets journalistdagar. Två dagar varje höst, innehållande rollspel, tidningsgöra och inspirationsföreläsningar. Jag borde ha varit där men tv-inspelandet krockade. Förra året var det en tenta.
Sist jag jag var på journalistdagarna var för två år sedan, då var jag elev. TVÅ ÅR!
Tiden på Rosendal suddas allt mer ut, blir luddig och blir till allt färre år. Jag vill inte det, men jag måste erkänna det. På något sätt måste jag friska upp minnet.

Vi var faktiskt så förälskade i Rosendal att ett gäng tältade utanför skolan innan vi började trean (hösten 07)

2 kommentarer:

Anders Björkelid sa...

Vi saknade dig också på jodagarna. Allt gick bra ändå, men du vet att du alltid är välkommen tillbaka. Kanske börja om i ettan?

Michaela Rosendal sa...

Jo det skulle jag gärna vilja. Jag tittar nog förbi under öppet hus.