onsdag 7 oktober 2009

När allt blir verklighet

Jag blev lite rädd, när jag insåg att efter den här terminen (journalistik b) har jag bara en journalistik-termin kvar innan jag ska ut i den riktiga världen. Där inte Jolin, Ville eller Jan och de andra synar min journalistik tusen gånger om. Där jag faktiskt ska leta nyheter på riktigt. Och att folk ska läsa, lyssna och titta, på riktigt.
Det gör mig rädd, nervös och otroligt glad. Just nu vill jag inget annat än att jobba. Kasta mig in i en redaktion och producera. Till och med telefonsamtalen lockar. Jag är så pepp att jag faktiskt trivdes med min speakerröst i tv-inslaget. Till och med tv kan jag tänka mig att göra.

Till sommaren blir det alltså leta av, för någon form av journalistjobb måste det bli. Något tips eller någon som vill anställa mig omedelbart bums?

Inga kommentarer: