måndag 30 november 2009

"Det är faktiskt en ungdomstidning"

Jag är trött på kommentaren "Det är faktiskt en ungdomstidning". Per automatik innebär just den kommentaren att allt ska vara fluffigt, färgglatt och totalt utan struktur. Jag säger bara: fult, fult, fult.
Sedan säger jag självklart lite till.

"Det är ett samhällsmagasin för unga", vill jag svara och trycka upp en handfull eller kanske några fler smarta tonåringar som inte gillar tidningar i Frida-style. De som inte behöver en leende person på framsidan av en tidning för att köpa den.
Jag vill trycka upp gymnasieklassen, Jo05, i ansiktet på dem. Alla 40 med varsitt fanzine i händerna och de får le, fånle.
Sedan kan de komma med kommentaren "Det är faktiskt en ungdomstidning", för då kanske jag har sagt mitt.


PS:Tidskriftskursen går allatiders som ni kanske förstår.

2 kommentarer:

Sanna sa...

haha, michaela, jag älskar ironin! =) tur att det nästan är över nu då! ;)

Michaela Rosendal sa...

Det är faktiskt sjukt skönt. Jag har fått tre svar på enkäten =)