måndag 25 januari 2010

Håll dig borta från mig boll helvete

I dag fick jag berättat för mig att det finns ett spel som går ut på att tänka så lite som möjligt. Någon form av apparat mäter av aktiviteten i hjärnan och sedan är det en boll som rör sig mot den spelare som tänker mest.
Den där bollen skulle dunka mig i magen och faktiskt kunna borra sig in i mig, om jag hade spelat det där spelet i dag. Ett jävla tänkande är det. Och inte ett vettigt sådant. Inte på det som behövs utan på lösningar på eventuella problem som kanske dyker upp. Vilken sund människa tänker på sådant? Många tänker nog på sådant, men det är ju få av oss som är sunda.
Sedan hörde jag om buddhistiskt tankesätt som gör att den där bollen skulle flyga bort från mig. Att när en tanke kommer flygande bara låta den flyga förbi. Men det går ju inte, för jag är ju vuxen. Tråkigt om jag får säga det. Mycket tråkigt.

Inga kommentarer: