torsdag 28 januari 2010

Jag har en hemlighet som alla andra vet

The Secret, Hemligheten på svenska, är en lite intressant nyandlig teori som på något sätt har fått ett oerhört gehör. Helst efter Oprahs maraton med diskussioner i ämnet. Jag har svårt att se något andligt i den. Eller rättare sagt se trovärdigheten i teorin eftersom materialismen flödar.
I går träffade jag och mina kursare en new age:are som kanske kan kategoriseras mer som healer. Han koncentrerade sig inte lika mycket på det materiella.
Efter någon vecka börjar jag förstå hur hela New age/ nyandligheten är uppbyggd. Kanske är en ny världsreligion på frammarsch?

2 kommentarer:

Emma Berglund sa...

Hördudu!!! Om du ska hålla på att lägga in spindlar i bloggen så får du gärna säga till först. Jag trillade av stolen i panik!

Michaela Rosendal sa...

Rubriken är ju bara varning och klippet heter bara Big Spider Attacks Daddy :P