torsdag 16 september 2010

Fri som en fågel

Jag i 9:an

Jag har blivit ett år äldre. Nu har jag kommit över någon slags magisk gräns då jag inte längre gynnas av att fylla år. Jag får spela, dricka och köra bil (om jag hade haft körkort) i hela USA. Då är man vuxen.
Först var det moppeåldern, trots att jag inte hade någon som helst längtan efter ett tvåhjuligt färdmedel drivet på bensin var det ändå en milstolpe. Sedan var den 18 år och jag minns det som om det vore igår. Jag kommer i håg klänningen, som fortfarande hänger i garderoben, som jag hade på mig när jag firade med mina vänner. Förra året var det 20 år och jag tror inte att jag behöver förklara vad det innebar. Nu är det alltså 21 och om jag hade bott i USA hade det varit fest.
Finns det något jag inte får göra inom lagens gränser?


2 kommentarer:

Maja sa...

det är fortfarande 23årsgräns på många krogar, så jag skulle kalla det två år till av att sträva efter att bli äldre;)

Michaela Rosendal sa...

Ja men det är ju lagligt för mig att komma in :P Att komma in på Flustret, är det något att se fram emot? ;)