lördag 9 oktober 2010

Hela världen är så underbar

Jag är nog en liten flyttfågel eller i alla fall lite lagom rastlös stundtals. Just i detta nu borde jag sitta och läsa i Metodpraktikan. Just nu sitter jag på diverse reseforum och tittar på hur snålt jag måste leva för att komma iväg ut i världen. Jag sitter även på google maps och drömmer mig bort till ställen och tänker att New Orleans skulle vara intressant att besöka. Jag var även inne och snurrade på att ta en tripp via Turkiet, Syrien, Jordanien och Egypten. Stefan var inte lika entusiastisk till det sist nämnda.
Det börjar kännas i kroppen att jag snart är klar med min utbildning. Att jag faktiskt kommer att ha en inkomst och att jag därmed kan lägga pengar på att göra saker. I och för sig har jag under min tid på Södertörn hunnit med två Thailandsvistelser, en eurotrip och ett besök i Portugal. Det är faktiskt inte illa på två år.

Inga kommentarer: