onsdag 6 oktober 2010

Tiden är relativ

Med stormsteg närmar sig c-uppsatsen och det knyter sig i magen. I och med detta tänkte jag kolla närmare på instruktionerna till en pm som ska vara inlämnad nästa vecka. Det jag fann i instruktionen var bland annat följande mening:

Avsätt tid för arbete med problemformulering, metodval och litteratursökning redan i början av terminen.
Jahapp. Stum sitter jag framför datorn och tänker apokalyptiska tankar, nu är det kört. Sedan fyller jag på min kaffekopp och stirrar uppgivet ut genom fönstret. I den stunden slår en våg av ilska över mig. Här har jag suttit och kämpat på med ett flertal metodövningar, tillbringat långa stunder i en föreläsningssal och skrivit en hemtenta "form hell". Vilken tid menar instruktionen att jag skulle ha avsatt.

Inga kommentarer: