tisdag 7 december 2010

Jag drömde i natt att jag vore en katt

Om jag trodde på reinkarnation skulle jag vilja vara en katt i mitt nästa liv. Jag vill vara katt hos en äldre dam, eller kanske hos en barnfamilj med bra uppfostringsmetoder så att barnen inte drar mig i svansen allt för ofta, eller kanske hos ett par precis som mig och Stefan där jag kan bli bortskämt till skyarna. Jag vill inte vara en katt som måste ströva om kring allt för mycket. Ibland, med då vill jag ströva i varmare klimat och ha fått vaccinationer mot alla elakheter. Då skulle jag ströva och jäsa i solen. Om jag nu skulle vara katt i Sverige skulle jag vilja vara katt hos någon av de ovanstående.
Det som lockar med kattlivet är just slöandet. Jag gillar inte att vara aktiv, eller jag gillar att vara aktiv på mina villkor. Om jag vore en katt skulle jag kunna leka precis när jag vill eller ligga still och sova när jag vill det. INGA MÅSTEN! Så fruktansvärt underbart.

Inga kommentarer: