söndag 2 januari 2011

2011

Jag ville skriva något vackert om 00-talet. Beskriva decenniumet i detalj och vad det har inneburit för mig. Det blev svårt och framkallade separationsångest. Det är mycket som har hänt de senaste tio åren som har präglat mig och jag kommer att sakna 00-talet. Mina tonår, mina sista år som barn och mina underbara år på gymnasiet och mina första år på högskolan. Det går inte att formulera tiden med ord. Den har bara varit.

2011 förväntar att jag ska bli vuxen. Jag vet precis vad som förväntas av mig fram till juni, sedan är det blankt. Jag är student fram tills dess sedan väntar ett helt liv som ska fyllas med... Vad vet jag?

Helst av allt skulle jag vilja sitta och skriva någonstans.

Bilder från då, nu och därimellan. Vem är Michaela 14 och vem är Michaela 21?

Inga kommentarer: