söndag 6 mars 2011

En gång i Borlänge

I fredags åkte jag till Borlänge för att göra intervjuer och iakttagelser till mitt reportage. Det var spännande eftersom jag aldrig har varit i Borlänge.
Dagen började med att jag tog en kaffe på ett café och förberedde mig på dagens första intervju. Intervjun genomfördes på caféet och allt gick bra. Det var intressant.
Sedan började min färd till en nedlagd skola som idag används för moskéverksamhet. Efter en del missförstånd, satt jag till sist med på fredagsbönen och hade två givande intervjuer med imamerna.
Sedan gick jag vilse på väg till stadshuset. Men till sist hittade jag och intervjuade en kommunpolitiker.
Sedan gick jag till stationen bokade om min biljett till ett tidigare tåg. Eftersom jag hade en timme över gick jag till Kupolen, och handlade två par byxor á 49 kronor. Det var jag förtjänt kände jag.
Väl i tillbaka i Uppsala gick jag förbi affären och köpte gräddfil och läsk och glömde chipsen. När jag kom hem somnade jag.

Inga kommentarer: