tisdag 29 mars 2011

Stress

Det var länge sedan som jag kände mig så här stressad. Just nu är jag mitt i slutspurten av mitt projekt och jag sitter bland massa utskrifter markerade med rött. Det är marginaler, ord och meningar som ska ändras. Det är mycket smått och det tar tid. Dessutom ska jag förbereda en presentation av arbetet. Jag var inte det minsta nervös inför "pitchingen", fram tills igår. Då fick vi ytterligare riktlinjer och vi fick höra ord om hur viktigt det är. Jag måste fundera ut vad som är speciellt med mitt reportage, artikel och krönika, presentera det inför personer som inte har läst arbetet. Dessutom har jag tidspress. Klockan fem måste jag i väg och jag börjar klockan nio imorgon, vilket innebär att jag inte kan sitta ikväll.
Jag kan även tillägga att jag är trött på texterna nu. Efter att ha läst dem säkert minst 100 gånger så kan jag dem utantill och jag vill bara säga hej då.

Inga kommentarer: