onsdag 27 april 2011

Motsatsen till lat

Tänkte precis redogöra för hur lite jag gör om dagarna när jag insåg att det vore lögn. Sanningen är den motsatta trots att det känns som att jag inte har åstadkommit något den senaste tiden. Mina uppdrag på praktiken går ovanligt segt för att handla om relativt simpla ämnen som kommunen borde ha information och kunskap om, men ändå svarar aldrig någon i telefonen eller när de väl gör det så slussas jag vidare. Ungefär så har det sett ut den senaste veckan. Telefonfobin som jag led av tidigare är som bortblåst. Blir väl så när jag ringer ett och samma nummer ungefär 30 gånger på en dag.
Förutom de två artiklarna som aldrig vill bli klara så har jag sysselsatt mig med biobesök för att skriva recensioner till den här veckans nummer. Lite ovant men faktiskt en rätt så trevlig sysselsättning. Att gå på bio själv är nu inget problemen, gick ju till och med på en barnfilm själv.
Förutom tiden som jag ägnar åt praktiken sitter jag och skriver ett pm till min kvällskurs och så söker jag jobb.

Inga kommentarer: