tisdag 17 maj 2011

Sovmorgon

Min cykel är äntligen lagad så igår kunde jag susa fram genom Uppsala. Nu börjar jag känna mig hemma på praktiken. Telefonfobin som jag har haft typ hela mitt liv försvinner successivt. Det känns inte lika jobbigt att kontakta så väl privat personer som kommunpolitiker. I dag har jag sovmorgon eftersom jag jobbade till elva igår. Var i väg och gjorde ett reportage, dessutom var jag tvungen att skriva ett utkast eftersom jag har världen sämsta minne. I går gjorde jag även en annan mycket givande intervju. Jag börjar helt enkelt uppskatta att prata med folk och är inte lika rädd för det längre. Vuxit in i rollen som journalist - check!
Gå som sagt in på www.uppsalademokraten.etc.se om ni är intresserade av vad jag sysslar med på dagarna. Förra veckan gjorde jag ett jobb om fastighetsaffären mellan Uppsalahem och Dombron som påverkar 1000 hushåll vilket ingen visste om till en början.





Inga kommentarer: