torsdag 6 oktober 2011

Bloggtips #1 Underbaraclara

Mina bloggvanor har ändrats på senaste tiden. Från ett flitigt användande av bloglovin där jag prenumererade på ett femtiotal bloggar till att  följa ett selektivt val av bloggare. De som enligt mina mått mätt håller måttet och inspirerar eller på annat sätt berör mig. Nu vill jag då och då dela med mig av mina favoriter i bloggosfären. 

Först ut är en bloggare som jag trillade dit för efter ett besök. Då hade jag faktiskt ingen aning om att hon faktiskt drev en blogg med många besökare och även hade program på Sveriges radio. Nu har hon bytt till en egen plattform så därför passar jag på att tipsa er som inte visste om denna underbara blogg men även er som måste hitta tillbaka.
Anledningen att jag trillade dit och att Claras blogg blev en självklarhet i mitt bloggläsande var blandningen mellan debattinlägg och snygga bilder och inspiration. Och efter hennes sommarprat i Sommar i P1 blev Clara en del av min vardag och jag som är livrädd för hus, landet och odling kan faktiskt tänka mig att i alla fall odla kryddor i en kruka på balkongen i fortsättningen. Det värsta som kan hända är ju att de stackars växterna dör.

Inga kommentarer: