lördag 22 oktober 2011

En ny vän






För den som håller koll på min twitter vet att jag i tisdags fick mitt körkort efter en nervpirrande uppkörning. Jag är överlycklig och har faktiskt ägnat de senaste dagarna åt att sitta i bilen. Det är en otrolig lättnat att kunna bocka av detta från min projektlista. Dessutom kanske jag är mer attraktiv på arbetsmarknaden.

Igår när vi var på City Gross och handlade lite så fick jag en vodoodocka av S. Han köpte den åt mig från en sådan där automat där man stoppar in en peng, vrider runt och väntar på att den lilla presenten ska trilla ner i handen. Det är nostalgi på hög nivå det. Och eftersom jag inte hade någon nyckelring för tillfället använder jag nu den lilla dockan som en nyckelring till nyckelknippan där det även sitter en bilnyckel nu för tiden. 

Inga kommentarer: