torsdag 20 december 2007

Lugg, telefonkö, och macken

Tänkte leka modeblogg mitt i allt julstök. Jag har nämligen friserat mig, klippt lugg. Lugg är ett väldigt roligt fenomen, i alla fall för mig. Så "konservativ" som jag är så har jag ju aldrig färgat håret. Klippa kort gör jag inte efter robynfiaskot i årskurs ett i lågstadiet. Därför förefaller mitt hår så att det är långt blont och bara hänger.
Det var för cirka fyra år sedan som jag kom på det fiffiga med lugg. Då beställde jag klipptid hos min kusin och kom sedan hem med lugg. Mamma kände inte igen mig. Sedan har det fortsatt på det spåret det har varierat från snedlugg till raklugg, till långlugg, till uppsatt lugg.
Nu är jag tillbaks på ruta ett raklugg. Denna gång var det Stefan som inte kände igen mig mitt i alla telefonköer och konstiga räkningar.
För att jag ska känna igen mig själv så ska jag diskutera lite röststyrning hos kundservice. Varför? De förstår inte vad man säger, man hamnar fel gång på gång på gång på gång. Det slutar med att man skriker och lägger på, för att sedan sitta i telefonkö, igen.
Igår då lägenheten och Stefan vant sig vid min lugg, bestämde sig nämligen internet och tvkanalerna för att rymma. Antar att de inte gillar mig, eller rättare sagt min lugg. Då fick vi i alla fall sitta i telefonkö i en halv timme. Varken tv-kanalerna eller internet kom tillbaka igår kväll, så vi fick somna till Macken.
Det är att rekomendera!

Inga kommentarer: