onsdag 12 december 2007

Taggad på löp

Jag har insett att det är problematiskt att vid varje bloggtillfälle skriva något fyndigt och diskutabelt. Problematiskt och ansträngande. Samtidigt skulle jag inte ha något att skriva om jag inte skulle skriva om något annat. Det händer lixom inget för mig. Det lullar på som vanligt, prov, arbete, prov, och hoppsan en läxa.
Idag ägnade jag tid åt min älskade skoltidning, TAGGAD. Jag och Therese layoutade klart det mesta. Vi gjorde strösidor för att fylla upp. Det producerades en ny text till Gläns över sjö och strand, som förövrig egentligen heter Betlehems stjärna. Om tidningen fylls ut så ska jag lägga upp texten här. Allt för att förgylla min blogg.
Vi gjorde även löp, vilket är väldigt roligt. Ska nog ägna åldernshöst åt detta. Problemet är bara att de blir så aftonbladiga samt expressiga. "Skandal på skolan" "Sex i hiss" eller varför inte "lärare kastar pennor". Det är egentligen sorgligt vilken värld vi lever i då man inte ens kan köpa en skoltidning utan att man behöver locka med, skandaler och sex.
Själv kör jag på bojkotning av expressen och aftonbladet. På grund av att deras löp har ättrat sig in i tidningen på någotvis. Det står inget relevant utan bara tokberättelser om Beyonces heta läsk eller något annat om att Rienfeldt inte passar i grått. Nej jag vill ha riktig journalistik.
Jag vet att jag själv använder mig av smaskiga löp, men de äger inte tidningen och vi vill bara att folk ska upptäcka oss. För när de väl har läst den en gång, behövs inget löp för att påminna om att vi finns. TAGGAD är så bra att man minns den.

3 kommentarer:

Tessguss sa...

lätt att man kommer ihåg Taggad!!

Tessguss sa...

hejhopp!
numera bor jag själv ja, i min fars lägenhet medan han är på sjukhus, i typ tre månader till.

Unknown sa...

Öh! Dina klappar är säkert jättefina. Men hur blir det nu, ska du vara tjusig imorgon eller inte?