söndag 6 april 2008

Slumrande i vårväder

Igår ägnades hela dagen åt högskoleprovet. Kändes lagom trist att spendera den vackra vårdagen i en skolsal för att göra ett frivillig prov. Dessutom är högskoleprovet verkligen inte min grej. Att göra saker så snabbt som möjligt har aldrig varit det. Jag minns när man tränade multiplikationstabellen i mellanstadiet och hade läxförhör på tid. Jag kunde alla tabeller men fick inte bra resultat eftersom jag antingen inte hann klart innan tiden var ute eller så stressande jag och gjorde fel. Högskoleprovet är ungefär likadant.
Som tur var så kände jag mig inte så dålig. Killen som satt bredvid mig somnade, så jag vet att jag inte har det sämsta resultatet i hela Sverige i alla fall.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sovande killen :P.

Anonym sa...

jag har funderat på en sak. vad sägs om giftermål (det stavas tydligen så) oss emellan? du kan få vara bruden, jag tror du skulle passa fint i en bröllopsskrud!