tisdag 12 maj 2009

Telefonfobi

Jag hade gruvat mig hela morgonen och gjort mig inställd på ett ringa ett samtal om mitt moskébesök. Alltså till och med i tandläkarstolen med munnen uppspärrad och en urgröpt tand så låg jag och oroade mig över detta samtal. Nu har jag ringt och det gick bra förutom att jag blev hänvisad till två andra personer. Det går oftast till så när man ringer en kontaktperson.
Nu har jag alltså ytterligare problem. Först och främst måste jag bestämma vem av personerna jag ska ringa sedan måste jag förbereda mig mentalt inför detta samtal.
Min telefonfobi gör mig tokig! Det är nog den som står i vägen mellan mig och en otrolig journalistkarriär.
Kan någon bota mig? Eller ännu bättre sköta mina samtal åt mig!

Uppdatering: Efter ungefär tre timmar tog jag mod till mig och ringde. Då får jag svaret att ringa upp om en timme. Just därför tycker jag inte om att ringa.

Uppdatering: Ringde en person av dem två och gick på en nitlott, var alltså tvungen att ringa person nr 2. Han verkade inte hyper över situationen men ställde "motvilligt" upp. Dock är inget spikat, men till helgen bestäms det.

1 kommentar:

Emma Berglund sa...

jag har också telefonfobi. underbart eftersom jag ska ringa runt till typ tjugo skolor imorgon. och tjata på de att vara med i vår undersökning. det kommer bli en superdag. verkligen.