onsdag 10 mars 2010

Förberedelser för sista natten i lägenheten

Min verkligehet består just nu av kartonger som delar uppmärksamheten med skurtrasor och mrmuscle. Är helt inne i detta flyttandet alltså. Även om jag är positiv till detta så ger jag snart upp. Hela tiden verkar det som att det uppstår nya saker som ska packas ner eller nya dammtussar som ska bort.
Samtidigt inser jag att min professionella städteknik inte funkar i en etta. Hur kan det gå snabbare att skura ett restaurangköksgolv än att svabba av min etta från topp till tå? Jag vill dra in en vattenslang och vattenskrapa, inte nå mer av denna minimala städteknik.
Medan jag städar och varlig lindar in mina ägodelar i tidningspapper tänker jag på skolböckerna med alla gubbar som tänker saker och på min Thailandsresa som påbörjas nästa vecka. Tiden blir relativ och en kväll känns längre än tiden mellan lördag och onsdag.

Inga kommentarer: