måndag 23 augusti 2010

Tillbaka

Nu är jag tillbaka efter en välbehövd semester, eller egentligen borde det heta sommarlov. Sorgligt nog var det även det sista för min del. Nu ska jag bli vuxen med tre veckors semester varje år. Eller vuxen blir jag väl till sommaren, men eftersom tiden springer förbi med stormsteg kan jag lika gärna skriva nu.

Efter en tågluff och två veckor i Portugal är det snart dags för mig att sätta mig i skolbänken för att avklara de två sista terminerna av mitt program. Detta innebär även att jag har läst fyra terminer. Hörde ni det, FYRA. Det får mig att fundera på om jag är så mycket klokare nu än för två år sedan då jag med stora ambitioner åkte rulltrappan upp mot Södertörns högskola. Snart är jag klar och borde veta allt om världen, men jag känner mig mer ovetandes nu än för två år sedan.

Jag börjar också fundera om jag kanske har blivit mer vuxen i sinnet. Mer realistisk än vad jag var för två år sedan. Då skulle jag bli chefredaktör, de avslöjande reportagen skulle spridas till världen och ingenting kunde stoppa mig. Nu känns det som att min vuxna sida har hämmat ambitionsnivån. Ibland är nog en regression bättre, så att jag inte behöver tänka på det arbetslösa livet jag kommer att ha efter juni månad.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du kommer bli en alldeles alldeles utmärkt vad-du-nu-än-blir Mickis. Du är fin som människa och duktig som journalist! You go girl!

Ps. jag lovar att jag ska komma med din matlåda snart, jag lovar! Ds.