torsdag 27 januari 2011

Att söka jobb





Min tid som student börjar lida mot sitt slut, även om jag tvivlar på att jag är klar med skolbänken. Planen är i alla fall att jag ska jobba i sommar och en tid framöver. Jag sitter därför och letar sommarvikariat. Nu har jag cirka tio stycken jobb på min ansökningslista som jag känner mig kvalificerad för.
Steg två är att uppdatera samt fila på mitt cv. Jag tycker att cv är ett konstigt fenomen, som jag har svårt att greppa. Det blir inte bättre av att alla cv-mallar ser precis likadana ut trots att ledorden är stick ut ur mängden, var speciell.
Steg tre blir att läsa på om arbetsplatserna samt diverse jobb som publicerats. Därefter ska jag skriva personliga brev.
Det är nästan så att den här proceduren borde räknas som ett examensarbete.

Ps. Det vore lite komisk om någon eventuell arbetsplats googlar mig och hittar det här inlägget.

Inga kommentarer: