söndag 30 januari 2011

Att vara här - att vara nu

Jag måste inse att jag går sista terminen på mitt program. Visst att jag kan läsa religionsvetenskap C, men det är inget måste för att jag ska kunna plocka ut min kanditatexamen i juni (?!). Självklart är målet att läsa den kursen, någon gång, men inte nu. Den får vänta tills jag är äldre, visare och har orken att skriva c-uppsats igen.
Men nu är jag här och nu. En söndag i januari 2011 klockan 15.38. Ljudboken iphonen, Stefan ute på matjakt, jag är hemma och skriver pm om mitt projektarbete. Det är en fin dag. Däremot börjar jag få spring i benen. Jag vill organisera och sortera mina kläder. Prydligt vika ihop och lägga i olika högar. Spara, slänga, tvätta, ge bort till vänner, skänka bort. Spara delas sedan in i underkategorier: t-shirts, linnen, långärmad tröja, koftor, jeans, byxor, kjol, klänningar.
Okej, nu vet jag att jag har börjat skolan igen.

Inga kommentarer: